Canon PIXMA MP510

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 15 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Canon PIXMA MP510 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

paul slijkhuis 24-09-2007
Geschreven voor: Canon PIXMA MP510

veel plezier van deze snelle printer.
Heb hem nu ongeveer een maand in bezit erg makkelijk en gevoelsmatig enorm betrouwbaar. Ook de afdrukken zijn erg mooi vooral als je wat specialer papier gebruikt.
Ik zou du willen zeggen een echte aanrader.

Rick Loon 23-09-2007
Geschreven voor: Canon PIXMA MP510

Nadat onze Lexmark All in one de geest gaf, nu overgestapt op de Canon. Op internet gekocht. Ik kan niet anders zeggen dat het een prima apparaat is. Werkt bij ons onder XP met een printerkabel. Simpele software erbij, ook mijn huisgenoten kunnen er zonder problemen mee werken. Het duurt even voordat hij start met printen, maar dan gaat 'ie ook als de brandweer. Wel goed papier gebruiken als je belang hecht aan kwalitatief hoogwaardige printjes en de instellingen daarbij (op de computer of de printer, dat maakt niet uit) aanpassen. We hebben 'm een kwartaal in bezit, printen regelmatig en zien nog geen echt eind aan de inktvoorraad. We printen zowel langzaam (foto's) als snel (routeplanner). Met de goed af te sluiten review zijn we het eens. Volop, wat fragiele, klepjes die het stof buitenhouden. Kortom: Een verademing na de vorige AiO.

robs 19-09-2007
Geschreven voor: Canon PIXMA MP510

Onze oude printer drukte zelden mooi af. Waarschijnlijk omdat wij hem maar weinig gebruikten en omdat het een open model was waardoor stof en vuil gemakkelijk binnen kon dringen. Daarom zijn wij op zoek gegaan naar een printer die, ook al word hij weinig gebruikt, wel goed afdrukt.

Bij kieskeurig vonden we een review over een printer die dit zou kunnen (Canon MP510). Deze hebben wij enkele maanden geleden gekocht. Bij de aanschaf hebben wij erop gelet dat de printer helemaal kan worden afgesloten om indringen van stof tegen te gaan.

Toen wij hem na onze vakantie (een maand) weer gebruikten was de afdruk meteen goed. Overigens is dit een drie in een apparaat (printer, kopieer en scanner). Alle drie de functies produceren goede resultaten. Handig is dat de kopieer functie ook werkt als de computer uit staat.

Wat ons verraste is dat een afdruk op gewoon papier er direct mooi uitziet zonder dat je door allerlei instel/optimalisatie menu's heen moet. Met fotopapier kun je weliswaar mooiere afdruk resultaten behalen. Het echter dan wel van belang dat allerlei instellingen goed staan.

De vormgever heeft er beslist lol ingehad. Het apparaat zit vol luikjes, klepjes en dekseltjes. Dit maakt overigens wel dat het allemaal een beetje fragiel/kwetsbaar aanvoelt. Het uitklapbare LCD schermpje is wat aan de kleine kant. In de praktijk gebruiken wij dat echter maar weinig. Verder zou Canon nog wat aandacht kunnen besteden om de werking wat geruislozer te laten plaatsvinden.

Je kunt duidelijk zien dat overal zorg aan is besteed. Dit geldt voor de verpakking, handleiding en het apparaat zelf. Aansluiten en installeren verloopt vlot, wel is het zo dat het plaatsen van de de printkop en inkt-vullingen bijzondere aandacht vergt. Het apparaat is nu enkele maanden in gebruik en functioneert nog steeds op de bijgevoegde inkt-vullingen. Tot op heden zijn er geen storingen opgetreden.

Binnen ons gezin gebruikt iedereen dit apparaat probleemloos. Na gebruik sluiten wij ook de papiertoevoerklep aan de voorzijde om indringen van stof en vuil te voorkomen. Dit leidt ertoe dat het papier in de lade enigszins krult/buigt. Dit verstoord echter de werking niet en na afdrukken is het papier weer vlak.
Verder zijn er ook diverse slots voor geheugenkaarten. Hier hebben wij echter tot nu toe geen gebruik van gemaakt.

De bijgeleverde software doet wat ervan verwacht wordt. Het bijgeleverde programma 'easy photoprint' is erg handig. Jammer is dat het weinig mogelijkheden bied om printer instellingen te wijzigen.

Kortom een prima machinetje voor doorsnee 'huis, tuin en keuken' toepassingen. Natuurlijk zijn er veel betere printers. Maar wanneer je naar de prijs/prestatieverhouding kijkt dan scoort dit apparaat heel goed. Zeker omdat het hier ook nog eens een 3-in-1 apparaat betreft.

vincent j 17-09-2007
Geschreven voor: Canon PIXMA MP510

Op zich een goede printer. Alleen ik heb er 2 problemen mee: Nadat hij klaar is met printen meld hij elke keer dat er een papierstoring is (??), terwijl hij dus al klaar is. Goed, opzich geen ramp omdat het geen verdere gevolgen heeft. Maar een ander probleem vind ik wel vervelend. Het printen in kleur is bij mij waardeloos, er gaat namelijk veel detail verloren en de afbeelding wordt stukken lichter dan dat hij hoort te zijn. Ik heb de instellingen op het hoogst staan, maar nog zijn de kleurafbeeldingen niet mooi. Ik vraag mij af hoe dit komt omdat jusit deze printer bij het kleurprinten veel positieve reviews krijgt.

MP510 fan 01-09-2007
Geschreven voor: Canon PIXMA MP510

Overgestapt van HP naar Canon. Heel gebruikersvriendelijk apparaat en zeer tevreden over printresultaten. Aparte cartridges werkt heel handig. Nog geen negatieve punten kunnen ontdekken, behalve dat je er een beetje plaats voor moet maken op je bureau. Installatie CD versie 2.0 en hoger zijn Vista compatible, dus niet nodig om aparte drivers te downloaden. LCD schermpje is leuk. PicBridge werkt perfect.

DJF3 09-08-2007
Geschreven voor: Canon PIXMA MP510

Sinds een week of 2 heb ik deze all-in-one printer/scanner/copier. Na het uitpakken bleek de printer toch groter te zijn dan ik had verwacht. Ok, geen probleem. Installatie was erg eenvoudig (XP) en ik gebruik de printer nu ook als Flash card reader (flashkaartje in de printer = drive erbij op de PC!).
Na een dag maakte ik een kopie van een formulier dat ik had ingevuld. Een uur later kon ik niet meer zien wat het origineel was. Erg leuk. Scan en print kwaliteit zijn dus dik in orde. Wel is het belangrijk dat je het juiste papier gebruikt. Zeker kleuren foto afdrukken krijgen meer inkt 'voor hun kiezen' en worden minder mooi met standaard papier.
Het liefste zou ik willen scannen en deze automatisch emailen naar een vooraf ingesteld emailadres. Dit lukt mij nog niet. Misschien moet ik de handleiding maar eens lezen. Is er misschien een goed forum voor deze printers?

humpie2007 26-06-2007
Geschreven voor: Canon PIXMA MP510

Ik had een brother dcp115 besteld, maar toen deze na 3 dagen nog niet was afgeleverd en ik echt een all-in nodig had, het alternatief de pixma mp510 gekocht. En achteraf blij dat het zo gegaan is, de kleurafdrukken zijn absoluut perfect, de mogelijkheden meer dan voldoende. Ook de optie voor 2-zijdig afdrukken (waarvan ik dacht dat die er bij deze niet opzat) is natuurlijk ideaal en bespaard me heel wat werk, gewoon een kwestie van de afdrukken van de ene lader in de andere doen en hopla. Enige nadeel is de wat robuuste vormgeving. Voor Windows Vista zit er een aparte handleiding bij, ook is het stuurprogramma hiervoor natuurlijk te downloaden bij Canon.

Anne de Jong 19-06-2007

Anne 2007.

Ik heb de Canon Pima MP50 gekocht op basis van positieve reviews. Ik was zeer sceptisch. Zoalng ik printers koop zijn het altijd HP-printers. De dure cartridges hebben hierbij een rol gespeeld. Zelf vullen alternatieve merken, nooit was ik echt tevreden over de resultaten. Dus toen een Canon gekocht. Ik heb de printer nu een kwartaal en ben nog steeds enthousiast. Het installeren gaf geen enkel probleem. Alle functies verlopen probleemloos. Ik ben zeer enthousiat over de kleurenafdrukken, wel een goede kwaliteit papier gebruiken, hoeft niet van Canon te zijn (duur) geldt eigenlijk voor alle printers. Ik heb paier gekocht bij de Aldi Lidl. wel Glossy o.a. merk Unicorn. Dit geeft prima resultaten en een aantrekkelijke prijs. Het scannen geeft prima resultaten zowel in kleur als zwart-wit. Zeer zuinig in gebruik m.b.t. inkt. Hij heeft wel even tijd nodig voordat de eerste print er uit komt. Is geluidsarm. Onder klep past een boek enz. ook dan zijn de afdrukken strak om de randen. Ik ben als HP fan helemaal om. Ik prijs mij gelukkig dat ik voor deze printer heb gekozen. Papierinvoer voor zowel voor als achter werkt prima. Het formaat van de printer is redelijk fors. Negatieve punten? Ik ben ze nog niet tegen gekomen. Ik gebruik hem intensief en het gaat prima.

Johan023 13-06-2007
Geschreven voor: Canon PIXMA MP510

Nu mijn simpele Epson C60 printer de geest heeft gegeven, ben ik niet gaan uitzoeken waar het aan ligt. Immers voor de prijs van een printkop en wat cartridges heb je tenslotte een nieuwe printer. Met de aanschaf van de MP510 kan ik ook mijn scanner opdoeken en ondanks dat ik deze Canon printer wel wat groot vind, is het toch weer een apparaat minder op mijn bureau. Ik gebruik de print voor af en toe es een velletje, maar als de kwaliteit van de foto's goed is, ben ik toch ook wel enthousiast om daar afdrukjes, collages e.d. van te maken.
De installatie is vlekkeloos verlopen. De papierinvoer zowel voor als achter werkt perfect. Bij de juiste instelling ben ik ook tevreden over het scan resultaat.
Ik hoop op een doelmatig gebruik van de inkt met separate inktcartridges

kees2005 30-04-2007
Geschreven voor: Canon PIXMA MP510

ik heb deze printer nu ongeveer een halfjaar in bezit,hij bevalt prima in combinatie met windows vista,
het opstarten is wat traag,maar afdrukken zijn prima kwaliteit,een kopie maken van een foto op de hoogste kwaliteit is niet van het origineel te onderscheiden mits je goede foto papier gebruikt natuurlijk.
scannen doe je met het programma paint.
hij is zeer zuinig met inkt,in vergelijking met al mijn vorige printers en de cartridges 4 stuks zijn per stuk
ook nog eens voordeliger.
kortom zeer tevreden gebruiker.

Marianne_nl 14-03-2007
Geschreven voor: Canon PIXMA MP510

Heb de printer nu 2 weken in mijn bezit. Ik ben erg tevreden over. De installatie was makkelijk, al vond ik de bijgevoegde informatie erg summier. Het is wel lastig dat de handleiding digtitaal is. Hij maakt niet veel lawaai tijdens het printen, veel weiniger dan mijn oude Epson. Hij heeft wel altijd veel tijd nodig voordat de eerste print gemaakt wordt.

Sophie01 05-03-2007
Geschreven voor: Canon PIXMA MP510

Voor het printen van foto's heb ik de printresolutie op hoog gezet en nu worden afdrukken op fotopapier echt supermooi, niet van een echte foto's te onderscheiden. Het apparaat is verder heel makkelijk in gebruik en het afdrukken is erg handig door de hulp op het scherm.

King dijk 04-01-2007

had keuze tussen epson 6000 of deze en met name het inktverbruik is bij de
canon aanmerkelijk minder
volgens de 'geleerden' dus de canon gekozen foto's zijn op hoogste resolutie
niet van proffesionele afdrukken te onderscheiden,software zeer
gebruiksvriendelijk,het boekje met gebruiksaanwijzing wel zeer karig.zelf
ontdekken dus.

Mrs. Jaap 27-12-2006
Geschreven voor: Canon PIXMA MP510

Drie weken in huis! Een prima machine.
Werk met Laptop en Bluetooth BU-20 van Canon op de printer.
Werkt probleemloos en lekker draadloos!
Wel wat langzamer door het overzenden!
Met kabel gaat het merkbaar sneller
Foto's en printjes zijn prima afdrukken!
Jammer dat fotopapier niet aan de voorkant geladen kan worden! Zou makkelijk
geweest zijn!
Meegeleverde software is prima werkbaar en wordt ook door mij gebruikt!

coert 23-12-2006
Geschreven voor: Canon PIXMA MP510

Een paar weken in hus. Met het juiste fotopapier komt er echt een foto van hele
mooie kwalteit uit.
De bijgeleverde software is ook erg goed. Erg gebruikersvriendelijk. Jammer dat
ik teveel betaald heb.